karinvandycke.reismee.nl

Via via kom je alles te weten.....

Dag allemaal,

Hier weer een berichtje van mij, ik ga hem zo kort mogelijk maken en niet een te lang verhaal ervan maken, omdat ik jullie weer veel te vertellen heb!

Afscheid

Jaja ik ben aan het eind gekomen van mijn stage. Na de presentatie aan father Gabriel zijn wij min of meer aan het feesten geslagen. Zo waren we helemaal uitgelaten dat we klaar waren en dit hebben we gevierd met een Nederlands/Zambiaans muziekje. Ook hebben we mijn verjaardag nog gevierd in Chipata. Met allemaal verschillende nationaliteiten hebben we er een echt verjaardagsfeest van gemaakt en nou magi k zeggen dat ik 22 jaar ben! :D

De volgende ochtend hebben we de taxi genomen richting Kapiri Mposhi. Van hieruit hebben we de trein genomen richting Dar es Salaam en dan moeten we zeker afscheid gaan nemen van Zambia! L Het zal even wennen zijn, maar een nieuw avontuur begint.

Treinreis

De treinreis van Kapiri Mpsohi naar Dar es Salaam was heel anders dan ik verwacht had. Zo zaten we in een comparitment voor 4 personen met 2 stapelbedden. Op het eerste moment heb ik wel even gedacht, HELP waar ben ik aan begonnen. Nadat ik mij eenmaal gevestigd had viel het uiteindelijk reuze mee. De treinreis zelf was heel indrukwekkend. Langs de spoorlijn zie je allemaal dorpjes, mensen verkopen verschillende spullen en veel kinderen die je om geld of eten vragen. Verder is het een hele belevenis om de grens over te gaan. Zo stopten we bij de grens, komt de immigratie van Zambia binnen, krijgen stempel, rijden stukje verder en komt de immigratie van Tanzania binnen en klaar! Nouja het duurde wel iets langer, maar dat hoort erbij. Verder hadden we gelukkig wel een douche zodat we ons konden opfrissen en konden we eten in een andere wagon. Hadden wij de tweede avond toch niet begrepen dat we in die andere wagon moesten eten, dus hebben we tot 22.00 uur gewacht totdat we daar achter kwamen. Wij hadden toen wel erge honger! ;) Toen we door Tanzania redden zag je wel een duidelijk verschil met Zambia. Veel groener en met veel meer bergen, prachtig! Na 49 uur kwamen we uiteindelijk in Dar es Salaam. Voor deze stad heb ik maar 1 woord: CHAOTISCH!!! Ik was blij dat we deze stad maar even hebben meegemaakt. We hebben overnacht in Dar es Salaam (nadat we via via een taxi hadden geregeld en ons hotel) en de volgende ochtend om 7.00 uur de boot genomen richting ZANZIBAR!!!!

Zanzibar

Mijn eerste indruk van Zanzibar is in ieder geval beter dan die van Dar. Wat een super mooi eiland en ja de verhalen van de witte stranden zijn zeker waar. Zie natuurlijk ook mijn foto's... Nadat wij iemand ontmoet hadden die een mooi aanbod kon doen voor een viersterren hotel voor 20 dollar (geregeld door onze vorige taxi chauffeur in Dar) zijn wij naar het strand gegaan om daar te relaxen. We hebben toen ook verschillende dingen geregeld die we wilden gaan doen. We hebben even goed de toerist uitgehangen. Zo zijn we naar Prison Island geweest, daar hebben we gesnorkeld en de grootste turtles van de wereld gezien. En groot waren ze zeker. Bij het snorkelen hebben we ook prachtige dingen gezien zoals grote vissen, koraal en zeesterren in verschillende kleuren.... Natuurlijk in super blauw/groen water, genieten dus.

De volgende dag hebben we de spice-tour gemaakt. Dit houdt in dat je een rondleiding krijgt over een zogezegde farm met allemaal verschillende kruiden. En veel waren het er, tijdens het lopen werden we ook nog versierd met verschillende dingen, dit zien jullie ook wel op de foto's ;)

Tot slot zijn we ook nog met dolfijnen gaan zwemmen. Dit was de mooiste ervaring. Ze zwemmen zo dicht bij je dat je ze bijna kan aanraken, ook maakte ze het typische geluid wat erg apart is om te horen. Helaas werd ik een beetje zeeziek dus dat was wel even jammer L. Verder heb ik ook nog henna laten zetten, dit is tijdelijk, maar wel super leuk om te doen. Ze zeggen erbij dat het vroeger betekende dat je ging trouwen. Ik stel jullie even gerust dit ga ik niet doen hoor!

En tja toen werd Marijn (een groepsgenoot) ook nog ziek. Zo erg zelfs dat ze een nachtje in het ziekenhuis heeft moeten liggen om bij te komen. Uiteindelijk bleek dat zee en bloedvergiftiging had door verkeerd voedsel . Dit was erg sneu voor haar, want ze heeft weinig van Zanzibar zelf gezien. Gelukkig is ze wel weer zo opgeknapt dat ze de terugreis naar huis heeft kunnen maken.

En toen was het ook afscheid nemen van de groep. Zo apart om iedereen uit te zwaaien. Zelf ben ik met Hermen nog 2 dagen langer op Zanzibar gebleven. We hebben een auto gehuurd en zijn naar het zuid-oosten van Zanzibar gereden. Hier hebben we een super lodge gehad die uitkeek op het strand. We zijn daar 1 nacht gebleven maar dit was wel een super nacht! Zo hebben we nog mensen leren kennen, een Schotse, een Canadees, Zweden, een Deen en een Duitser. Hier hebben we samen mee gegeten en een feestje gevierd! De eigenaren van onze lodge hielden daar namelijk wel van en natuurlijk hebben wij even meegedaan haha!!

Tja en toen kwam aan Zanzibar ook weer een eind. Hermen en ik zijn samen met Kirsty (Schotse) en Jordan (Canadees) terug gereisd naar Dar. Weer met beetje misselijkheid gepaard, ggrrr en hebben daar nog een gezellige avond gehad voordat we definitief afscheid hebben genomen. Zij gingen terug naar Nairobi en Hermen en ik hadden besloten om naar Arusha te gaan, dit is in het noorden van Tanzania! Na een busrit van 10 uur (ja dit hebben we ook weer overleefd) kwamen we hier aan.

Op dit moment zitten we in een backpackers hotel, wat er goed en eenvoudig uitziet. Hier blijven wij tot ongeveer vrijdag en zullen dan weer verder reizen. De planning is om morgen op een walking safari te gaan en de dag erna een village van de Maasai bevolking te bezoeken, ik ben reuze benieuwd.

In ieder geval gaat het leven hier pole, pole (slowly, slowly), we maken super veel mee en genieten van elke dag!


Tot snel maar weer!!!

Dikke kus Karin

Reacties

Reacties

Kirsten

Waah zussie, je laatste deel van de reis is begonnen. Dat betekent dat je snel naar huis komt :) Ikke blij! Dat langdurig treinreizen zal je goed van pas komen in NL... de NS maakt er weer een zooitje van. Enjoy en Hakuna Matata! See you very soon! Liefs

Alfred

Karin,

Mooie korte samenvatting van zoveel belevenissen zeg! Je maakt veel mensen goed jaloers denk ik, waaronder mij.
Kun je de Kilimanjaro al zien?
Geniet ervan daar!

x

Gerda

Heej meis,

Eind in zicht hè... Nu nog backpacken en dan zit het er alweer op! Ik ben wel een beetje laat maar ik wilde je nog van harte feliciteren, het was er een beetje bij ingeschoten en ik wist niet of je nog wel internet had!
Dus bij deze nog VAN HARTE GEFELICITEERD!!
Geniet nog maar even van het laatste deel van je lange reis voor je het weet is het om!

Veel liefs,
Gerda

N.JOHN en T.ANNITA

Karintje , Heb ik het nu verkeerd begrepen ? U komt toch maar pas 21 juli naar huis . Zodus kunt u nog weken genieten of ben ik verkeerd . In ieder geval geniet nog van uw dagen . xxxxxxxxxxxxxxxx
LOVE YOU

Alwin

Je zult ze dan wel zien springen:)

geniet van de mooie indrukken!

Sandra

Kaatje!!

Wauw! Karin! Het echte reizen is begonnen! Geweldig!!! Meid! Wat een avonturen! Go with the flow... Heerlijk!!! Lieve kaat, graag tot over een paar weekjes!!!

Dikke knuffel!

Sandra

Ook heel mooie foto's! Schitterend!!.... Zucht... Haha!! Lieve kaat, het is je gegund! Pas goed op jezelf!... En Hermen! ;)

Veel liefs,
mij

Lieneke

Hoi Kaatje, als ik jouw verhalen zo lees, heb je volgens mij niet genoeg aan 24 uren in een dag. Wat beleef jij veel en wat zijn de foto's prachtig. Als ik toch eens geen vliegangst zou hebben....... Schitterend die stranden! Geniet er nog volop van en... pas goed op jezelf!
xxx

Lieneke

Hans D

En ook nog gefeliciteerd,
dat het maar een mooie dag geweest mag zijn geworden

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!